For PRIVATKUNDE -> Bruk ogVedlikehold -> Service, Reservedeler og Garanti
Vedlikeholdstjenester
Regelmessig vedlikehold av balkonginnglassingen er avgjørende for å opprettholde dens levetid og sikkerhet. Endringer i strukturen til bygninger og balkonger kan føre til behov for justeringer, og derfor bør balkonginnglassingen kontrolleres jevnlig.
Uten riktig vedlikehold kan balkonginnglassingen oppleve problemer med glidning, og i verste fall kan glasset løsne fra sin plass. Ved å benytte NIKA's vedlikeholdstjenester, kan du være sikker på at din balkonginnglassing vil vare i mange tiår. Vi tilbyr rask og pålitelig service utført av erfarne fagfolk som er spesialutdannet i NIKA's balkonginnglassing.
Vi sørger for at det kun utføres nødvendig arbeid, og bruker kun originale reservedeler fra NIKA for å sikre optimal funksjonalitet og sikkerhet etter vedlikeholdet.
Garanti
Produsenten NIKA Inglasning AB eller en leverandør engasjert av denne gir følgende garanti for levert og montert innglassing.
Garantitid
NIKA gir fem (5) års garanti på innglassingens funksjon, inkludert eventuelle materialfeil. Garantien for montering er gyldig i fem (5) år. Monteringen er utført i henhold til god byggeskikk og avtalte retningslinjer.
Garantiets omfang
Funksjonsgarantien dekker innglassingens funksjon ved normal bruk, slik den er ved overlevering. Funksjon omfatter glidning av glassprofilene, kondens, tilstanden til overflatebehandlingen, samt øvrige deler av innglassingen.
Garantien inkluderer reparasjonsarbeid for påviste feil, inkludert nødvendig reparasjonsmateriale. Justeringer grunnet setninger i konstruksjonen eller bygget dekkes dersom setningene ikke overstiger 20 mm. Garantien gjelder ikke for tetningslister mellom glassene.
Garantibegrensninger
Garantien gjelder kun skader på NIKA-innglassingen. Den dekker ikke sprukket/skadet glass som skyldes annet enn produksjonsfeil. Solskjermingsgardiner og annet tilleggsutstyr, som vinterlister mellom glassene, er ikke inkludert i garantien. Garantien er begrenset til innglassingens totalpris. Indirekte skader dekkes ikke.
Garantien gjelder ikke for skader forårsaket av forhold utenfor leverandørens kontroll, som for eksempel:
- Naturlig slitasje
- Uaktsom håndtering
- Endringer eller reparasjoner utført uten leverandørens samtykke
- Endringer i omkringliggende konstruksjoner
- Ekstraordinær belastning på innglassingen
- Naturkatastrofer
I visse tilfeller kan det oppstå merker på glassflaten som følge av herdeprosessen. Vi følger generelle avtalevilkår for bygg- og installasjonsarbeid samt reglene fastsatt av bygningsmyndighetene. Innglassingen er ikke 100 % tett mot vind eller fuktighet.
Øvrig
Garantitiden trer i kraft når innglassingen er ferdig montert. Dersom bestilleren ikke er til stede ved montering og ikke reklamerer innen syv (7) dager etter at innglassingen er ferdig montert, anses leveransen som godkjent. Kunden har rett til å holde tilbake 10 % av kjøpesummen ved en reklamasjon som er registrert hos selskapet innen syv (7) dager etter installasjon.
Hvordan kan vi hjelpe?



Relaterte artikler
Hvis du vurderer å bestille balkonginnglassing fra NIKA, kan du se frem til flere fordeler … Les mer
Hvis du vurderer å bestille balkonginnglassing fra NIKA, kan du se frem til flere fordeler … Les mer
Våren kommer raskere på en innglasset balkong. En innglasset balkong fra NIKA fremskynder våren og … Les mer
Innglassingssystemer krever også vedlikehold. Det anbefales å utføre det første vedlikeholdet innen 3-5 år etter … Les mer